JellyPages.com

Thursday, August 30, 2012

SECOND TRIAL

huh second trial xlama lg. bru je abes trial dh nk trial lg skali. bg r org rehat2 lu bru r buat second trial. org bru je nk brgembira dgn result dh kene exam balik. buat cuak je. skola korg ade x buat second trial? second trial ni under skola. die buat sbb nk suh bdk bce buku. eh ckp psl second trial terigt pmr x lama lg. then i wish u luck wish me too. bye!!

Sunday, August 26, 2012

HUHU

huhu penatnye arini g beraya. almaklumlah dh due ari x kluar rmh. duk terperuk bce buku dlm bilik. keh3 dgr mcm rjen je kan. tp sbnrnye sbb tepaksa. ibu ugut klu x bce buku nnt xleh ikot g jln so tepaksala pulun bce buku. n dsbbkan due ari x kluar rmh, bru jln sikit dh penat. mlela rse nk demam. hehe blh jdkan alasan xnk g skola. memanjang nk ponteng skola ish3. mcm mne nk jd pelajar cemerlang. g skola mls, bce buku mls ape nk jdla. hehe xpe2 doakan je aku terang ati tuk menimba ilmu. waaaaaaah dh semggu xg skola konfem esk g skola cpt penat sbb semggu becuti g holiday. bestnye dpt g jln. hujung mggu ni nk g p.pinang. hehe best2 sbb isnin dpn blh ponteng(klu dgr mcm aku ni bdk yg ske ponteng je kan?)hehe xdela kehadiran thn ni xdela trok pon.adela dlm 10 ari x dtg. tu pon sbb denggi klu x konfem kehadiran penuh. hehe berangan je nk kehadiran penuh. yela sbb klu kehadiran penuh nnt dpt sijil ponteng sifar;)

Saturday, August 25, 2012

SEKOLAH

lg 2 ari je skola nk stat balik. blh x klu tbh lg cuti. rse mcm x puas cuti. skjp je rse cuti kalini. yela ari raya pertama balik kg pastu raya kedua g shopping(abeskan duit raya kihkihkih) raya keti n empat g tido kat pd n raya kelima g ikea. ok raya ke 6&7 x best sbb kene duk rmh study. rse mcm sethn keh3. raya ke8 xtau lg. kene tggu eskla plak bru tau dpt g mne. haish rse mcm mls je nk g skola. blh klu ponteng je sbb dh abes blaja cegu cume buat revision. revision blh buat sniri(yoyoo je. mcm buat je)keh3 mmgxkan buat lakan. nk harap buat revision sniri hmm mmg harapan.buat tu mmg buat tp skjp jela dlm 2 jam pastu berhenti then tdo. hahaha tdo lg lama dri study. haish cmne nk dpt 8A pmr ni. berdoa la byk2(ceh nasihatkan org kemain pandai tp time diri sniri berdoa je pasrah je)hehe biasala manusia mmg mcm ni=)

Friday, August 24, 2012

EXAM

aaaaaarrrrggghhh x lama lg dh nk pmr. bru je lps trial dh nk pmr plak haish cmne ni.rsenye blom sedia 100% lg. habislah tp nk wat cmne kene doa byk2 la. tp org kata doa klu xde usaha maknenye sia2. jd kpd calon pmr 2012 berusahala ye. usaha tgge kejayaan.jgn us
blaja alakadar je nnt bile dpt result bru nk menyesal. nasi klu dh jd bubur xde gnenye. dhla. nk sto membebel. nk g study plak. sbb org kata klu stakat semangat je lebih tp x blaja pon xde gne hgk. bye. see u next time:D

NASIHAT

jgn sesekali kita menipu kedua2 ibu bapa kita krn sejauh mana pon kite sembunyikan dri mereka akhirnya mereka akan dpt tau juga perbuatan kite. ibu aku slalu ckp 'sbb ibu syg adikla allah slalu tunjukkan ape yg adik buat'. so jgnla tipu mereka sbb dorg akan tau jgk. korg xleh sembunyikan lama2. seelok2nya jgnla buat bende yg mereka xske. klu kite buat jgk dorg akan kecewa dgn kite. walaupon dorg x tunjukkan kekecewaan mereka tp ibu mne yg xkecewa dgn anaknye klu anaknya buat bende yg dilarangnya. sejauh mne pon sporting seseorg ibu,tetap ade perkara yg dilarang oleh mereka.
elakkan jugakla drpd becinta di usia muda krn sume tu hny akan merosakkan mse dpn anak2 muda. walaupon korg rse sbb becintala korg blh study tp sbnrnye korg slh. mmg mle2 mcm tu tp lama2 korg akan lalai becinta. mmg sume org ade prasaan ske time remaja. x dinafikan tp tolak tepilah bende2 mcm tu. zaman persekolahan masih terlalu awal utk becinta. korg fokus study je jgn fikir bende lain yg tdk mendtgkan faedah dkt korg. klu korg fikir alah xyah blaja rjen2 pon blh dpt kerja. tp xkanla korg nk mse dpn korg jd gelap n x secerah org lain. jd elakkanla becinta jgnla nk menggatal sgt sbb bende2 cmtu xde faedah pon. 
pilihla kwn yg btol sbb kwn jgk yg memainkan peranan penting dlm idup kite. klu kite rse 'alah aku xkan terpengaruh dgn perangai die' korg silap. sedikit sebyk kite akan terpengaruh dgn kwn kita.jd pilihla kwn sebaik mungkin. klu parents korg x bg korg rapat dgn kwn kprg jd dgrla ape yg dorg ckp sbb dorg lebih tau dri kite. korg jgn melawan ckp ibu bapa sbb nnt hidup x berkat.:D

Thursday, August 2, 2012

TAK SEHAT

huhu x brp sehat. dgn sket tekaknye selsema haish tensyen gile. dhla tgh trial ni. buat hal plak kesihatan aku ni. btw nerves gile jwb exam. arini paper sej. mmg sngla klu x bce buku kan. hehe trok btol perangai dh nk pmr pon still main2 lg. tp nk wat cmne perangai malas masih menyelubungi diri. hmm dhla bln puasa klu kene sket tekak mmg peritla. aku klu nk exam mmg cmni. apetah lg exam yg penting cmni kan. mmg smpi nk temuntahla bce buku. x cukup tido pon ye gak. hehe klu dgr mcm rjen je kan. sbnrnye x pon  soalan aku jwb 30 minit. mne xnye. berangan je keje. cmne nk pandai klu buat mcm ni. haish. wish me luck k? n kpd sume pelajar yg nk pmr i pray for u:)